
Mercoledì 19 Novembre 2025
alle ore 18:00
alle ore 18:00
Renzo Rosso
presenta il suo libro
Seventy
AssoulineSeventy
Dialoga con l'autore Marino Smiderle
Non è prevista la prenotazione per l'evento. Ingresso libero fino a esaurimento dei posti. Vi invitiamo a giungere in libreria con buon anticipo.
Renzo Rosso has never followed the rules—he much prefers to break them. From the start, his vision was clear: Fashion should be bold, unexpected, and exciting. With Diesel, launched in 1978, Rosso transformed denim from utility to attitude, pioneering a style that fused rebellion with craftsmanship. With provocative campaigns that shocked and jeans that defined a generation, Rosso turned denim into a statement. But he didn’t stop there. Through OTB—“Only the Brave”—he built a family of disruptive, visionary brands, including Maison Margiela, Marni, Viktor&Rolf, and Jil Sander. Through the pages of Seventy, OTB is revealed as more than a fashion group; it’s a home for rule-breakers, risk-takers, and original voices.
Rosso extends these principles beyond the fashion world, influencing his dedication to sustainability, charitable causes, health and wellness, and his friends and family. Each endeavor reflects his belief that style is not just what you wear but a mindset—audacious, cutting-edge, and fearless.
To commemorate his seventieth birthday, this book explores seventy impactful moments—Diesel anniversaries, Marni fashion shows, hospitality investments, and his love for Venice, to name a few—illustrating how Renzo Rosso is not just shaping what the world looks like but how it thinks. With insights from Rosso himself, the milestones become more than dates on a calendar or iconic campaigns. They become something with a soul—seventy things that have formed this living legend.
Il libro raccoglie 70 momenti emblematici della vita e della carriera di Rosso, offrendo un ritratto autentico di un imprenditore che è sempre stato spinto da scelte coraggiose, visione con cui ha costruito il Gruppo “Only the Brave”, osando, sperimentando e andando oltre l’ordinario. Il volume fa parte della collana di libri che l’imprenditore presenta ogni dieci anni. I 70 momenti raccontano la carriera imprenditoriale di Rosso, le campagne irriverenti di Diesel che hanno portato il brand al successo globale, le creazioni e le sfilate iconiche dei brand di OTB – Diesel, Jil Sander, Maison Margiela, Marni, Viktor&Rolf e Amiri-. Inoltre, sono descritte anche le iniziative di solidarietà promosse da OTB Foundation, la fondazione fortemente voluta e creata da Rosso nel 2006 per aiutare bambini, donne e persone in difficoltà in Italia e nel mondo, e gli altri business dei diversi settori a cui si dedica Rosso (hotellerie, winery, tecnologia, longevity clinics).
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